Küçült Büyüt

Facebook'ta Gazetevatan'ın hayranı ol!..
Yaşam
 «Önceki Haber 03.11.2009 Salı 16:18 Sonraki Haber»
Hazır gıda mutsuz ediyor
 Hazır gıda mutsuz ediyor
Uzmanlara göre hazır gıdalar insanların üzerinde olumsuz etkiler doğuruyor

İngiliz uzmanlar işlenmiş gıda ağırlıklı beslenenlerin depresyona girme risklerinin doğal gıdalarla beslenenlere göre daha fazla olduğunu ortaya koydu

İşlenmiş gıda depresyona sokuyor. İngiliz Psikiyatri dergisinde yayımlanan bir araştırmanın sonuçlarına göre, bol sebze, meyve ve balık tüketenlerin depresyona girme riski daha düşük.

University College London’dan araştırmacılar, 3 bin 500 kamu görevlisinin beslenmesiyle ilgili elde edilen verileri beş yıl sonraki depresyon durumlarıyla karşılaştırdı.
Araştırmada farklı diyet uygulanan iki gruptaki deneklerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim durumları, fiziksel faaliyetleri, sigara alışkanlıkları ve kronik hastalıkları da göz önüne alındı.

Araştırmanın sonunda, işlenmemiş gıda tüketenlerin daha az tüketenlere nazaran gelecekte depresyona girme riskinin yüzde 26 olduğu belirlendi. Fazla miktarda işlenmiş gıda tüketenlerdeyse bu oran yüzde 58.
Araştırmacılardan Dr. Archana Singh-Manoux, depresyonda kişilerin yaşam tarzlarının da bir etmen olabileceğine, ancak beslenmenin depresyonla doğrudan ilişkisi olduğuna dikkat çekiyor.

Önce mutlu, sonra yorgun

Akdeniz diyetinin depresyon riskini en aza indirdiğini ancak bu tür gıdaları tüketemeyenlerin de depresyondan korunmak için önlemler alabileceğini söyleyen Dr. Andrew McCulloch da, ilk adım olarak işlenmiş gıdalardan uzak durulmasını gösteriyor. Dr. McCulloch, “İngiltere gibi taze sebze-meyve bulmanın zor, havanın sürekli yağmurlu ülkelerde insanlar hazır yiyeceklere yöneliyor. İşlenmiş ürün kişiyi başlangıçta mutlu eder ancak zamanla depresyona sürükler. Hazır yiyeceklerle beslenenler fiziksel olarak da zihinsel olarak da kendilerini yorgun hisseder. Mutsuzluk ve halsizlik baş gösterir” diyor.

Bu araştırma, ne yediğimizin uzun vadede nasıl psikolojik etkileri olacağına dair yapılmış en kapsamlı araştırmalardan biri olma özelliği taşıyor.




Facebook'ta Gazetevatan'ın hayranı ol!..

        

 Gazetevatan.com Servisleri
Sitene Ekle Alexa Toolbar
XML/RSS WAP/PDA
 Haberi Paylaş
Google Yahoo Paylaş
Del.icio.us Digg StumbleUpon


 OKUYUCU YORUMLARI Yorum Yapmak İçin Tıklayınız 
nadir ertuğ (25)    [Tüm Yorumları]
04.11.2009 03:15:45
ilginç ama çok doğru
% 0
% 0
% 0

Toplam 1 yorum yapılmıştır, tüm yorumları okumak için tıklayınız...
 Günün En Aktif Yorumcuları
 Haftanın En Aktif Yorumcuları
 En Aktif Yorumcular
 En Çok Puan Alanlar
 En Çok Ziyaret Edilenler
 En Çok Yorumlanan Haberler
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Vatan ve gazetevatan.com sorumlu değildir.
Yorum Yapmak İçin Tıklayınız

 ADnet Reklam