Sağlık
 «Önceki Haber 08.02.2010 Pazartesi 10:18 Sonraki Haber»
Meşrubat kansere yol açıyor!
 Meşrubat kansere yol açıyor!
Haftada en az iki kez meşrubat içenlerde pankreas kanseri riskinin çok daha fazla olduğu bildirildi.

AA


Haftada en az iki kez meşrubat içenlerde pankreas kanseri riskinin çok daha fazla olduğu bildirildi.

Singapur'da yapılan, 60 bin civarında kişiyi kapsayan araştırmada, meşrubat yerine daha ziyade meyve suyu içenlerde ise bu riskte artış bulunmadığı belirtildi.

Araştırma başkanı Minnesota Üniversitesinden Mark Pereira,
meşrubatlardaki yüksek seviyedeki şekerin vücutta insülini artırıyor ve bunun da pankreas kanser hücrelerinin oluşumuna katkıda bulunuyor olabileceğini söyledi.

"Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention" dergisinde yayımlanan araştırmada, söz konusu 60 bin kişi 14 yıl boyunca takip edildi.

Zaman içinde gönüllülerden 140'ında pankreas kanseri görüldü. Pankreas kanserine yakalananların yüzde 87'sinin haftada 2 veya daha fazla meşrubat içme alışkanlıklarını olduğu tespit edildi.

Daha önce yapılan bazı araştırmalarda da pankreas kanseriyle kırmızı et, özellikle de çok kızarmış ve kavrulmuş et arasında bağlantı bulunmuştu.

Pankreas kanseri, en öldürücü kanser türleri arasında bulunuyor.

Amerikan Kanser Derneği'ne göre, pankreas kanserlilerin 5 yıl yaşama oranı sadece yüzde 5.

Bazı bilim adamları, yüksek şeker tüketiminin bazı türdeki kanserleri tetiklediğini düşünüyorlar. Tümör hücrelerinin normal hücrelerden daha çok glikoz tükettiği belirtiliyor.

          Gazetevatan Twitter'da    Paylaş



 OKUYUCU YORUMLARI Yorum Yapmak İçin Tıklayınız 
Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Vatan ve gazetevatan.com sorumlu değildir.
Yorum Yapmak İçin Tıklayınız



 ADnet Reklamları Siz de reklam verin